Proč knihy ani webináře nefungují

Error1Na internetu je spousta informací, ať už ve formě článků, webinářů či on-line programů, na trhu je mnoho výborných knih. Jeden zdroj je lepší než druhý a každý nabízí řešení určitého problému. A přesto to spoustě lidí nefunguje. Čtou knihy, články a sledují webináře, přičemž v nich hledají rady a návody na zkvalitnění různých oblastí svého života, ať už se jedná o vztahy, zdraví, práci nebo peníze. Většina takto zaměřených knih či webinářů má jedno společné.

Obsahují výzvu k tomu, abyste se uvedenými radami začali řídit, abyste něco podnikli.

Jenže spousta lidí si informace pouze poslechne či přečte a tím to pro ně končí. A pak čekají, že se něco stane. Jenže ty informace, i když velmi cenné, tvoří pouze malou část, řekněme 10-20% z toho, na čem záleží, zda se nám podaří získat to, po čem toužíme a o čem se v radách a návodech pojednává. Také jsem mezi takové čtenáře a posluchače patřila. V dnešní internetové době se k nám dostává spousta informací a my máme často pocit, že právě tohle si musíme přečíst, abychom o něco nepřišli a abychom nějakým způsobem zkvalitnili náš život.

Jenže výsledkem často bývá, že příliš čteme a málo konáme.

Abychom maximálně využili možnosti, které se nám nabízejí, je potřeba najít si optimální poměr mezi „pasivním“ nasáváním informací a „aktivním“ konáním, tedy být efektivní. Dejme tomu, že si třeba přečtete obsáhlý článek o tom, jaký vliv na naše zdraví má konzumace ovoce a zeleniny. Dozvíte se, která denní doba je nejlepší pro konzumaci ovoce, jaké vitamíny a minerály jsou v ovoci a zelenině obsaženy a na které orgány nebo funkce našeho těla mají příznivý dopad. Zjistíte, v jakém množství a v jaké formě se jednotlivé druhy doporučují konzumovat, na co byste si měli dát pozor, pokud trpíte nějakým onemocněním nebo co Vám dodá energii a co vám pomůže při hubnutí, a ještě spoustu dalšího.

Obsah článku s vámi rezonuje, řeknete si: „Jo, to je dobrý, to se mi líbí, mohlo by to fungovat.“ Třeba i houknete na partnera, aby si jej šel také přečíst. Ale co dál? Možná v návalu euforie druhý den vykoupíte zelinářství a uděláte něco, o čem se v článku psalo, třeba si místo dopolední koblihy dáte jablko. Možná v tom vytrváte 3 dny, možná dokonce týden. A pak se najednou začnete vracet do vyjetých kolejí, na článek a rady v něm obsažené zapomenete a za čas si možné podobný přečtete znovu a celé se to bude opakovat.

Není až tak důležité, kolik informací se k nám dostane, nýbrž kolik procent z nich dokážeme aplikovat do svého života tak, že se stanou jeho dlouhodobou součástí nikoli pouze krátkodobým vzplanutím naší mysli.

Jak na to? Jak si vybírat takové informace, které skutečně potřebujeme a které dokážeme uvést do praxe? A co udělat, když takové najdeme?

15 praktických tipů, jak ze zdroje vytěžit maximum:

  1. Hledejte řešení svého problému – vybírejte si takové informace, které souvisí s tím, co právě řešíte, co je pro vás aktuálně důležité, nikoli takové, které vás pouze nějakým způsobem zajímají a které možná využijete v budoucnu.

  2. Definujte si motivaci – proč chcete dané informaci věnovat čas, k čemu ji budete chtít použít, co chcete získat, čeho díky ní chcete dosáhnout, v čem vám může pomoci.

  3. Oddělte zrno od plev – pokud po pár řádcích nebo minutách (v případě webináře) zjistíte, že to není to, co jste hledali nebo pokud vám „na tom něco vadí“, jděte od toho a neztrácejte svůj drahocenný čas.

  4. První dojem může být matoucí – možná se vám zdá, že to odporuje předchozímu bodu, ale tohle je něco trohu jiného. Pokud to s vámi úplně nerezonuje, třeba se vám zdá autor webináře „nějaký divný“, ale cítíte, že vás to určitým způsobem přitahuje, takovou vnitřní silou, pokud se ozývá vaše intuice, dejte na ni.

  5. Udělejte si vlastní názor – nemusíte souhlasit se vším, co se dozvíte a slepě se tím řídit, použijte také vlastní rozum a cit

  6. Uveďte rady do praxe – to je ta nejdůležitější část, bez které vám budou veškeré informace světa k ničemu. Vědět nestačí, zásadní jsou činy. Řiďte se pokyny, která vám autor ukládá. Když už jste si jej vybrali, pak pravděpodobně proto, že mu důvěřujete. Udělejte tedy to, co říká, abyste dosáhli svého cíle.

  7. Vytrvejte – nestačí jen začít, k dosažení výsledku je třeba vytrvat. To není snadný úkol, ale je to jediná možná cesta. Kvalitní a současně rychlá řešení neexistují.

  8. Buďte trpěliví – někdy vidíme výsledek téměř okamžite, jindy je to dlouhodobá záležitost. Pak je trpělivost nezbytná.

  9. Opakujte si slova vytrvalost a trpělivost pokaždé, když se vám bude zdát, že stojíte na místě nebo když to budete chtít vzdát.

  10. Věřte – věřte svému učiteli, věřte tomu, co děláte a nejvíce věřte sami sobě. Věřte, že můžete dokázat to, za čím jdete.

  11. Sdílejte – podělte se o své úspěchy, ať už v diskuzi nebo s někým osobně, a stejně tak djete vědět i o tom, co vám činí potíže nebo s čím si nevíte rady. Požádejte o pomoc.

  12. Pomáhejte druhým – když potkáte někoho, kdo řeší stejný či podobný problém, poraďte mu, co vy už víte, co už jste se naučili. Sami pak lépe dosáhnete toho, k čemu směřujete, budete silnější, budete si více věřit, budete se sami cítit jako odborník.

  13. Poděkujte a oceňte – když vám něco skutečně pomůže, neváhejte poděkovat autorovi a ocenit jeho práci. Pokud jste četli knihu a nechcete kontaktovat autora (často je to složité), můžete ji dalším lidem doporučit.

  14. Odměňte sami sebe – řekněte si, jak jste dobří, že jste něco dokázali, můžete si za to něco pěkného koupit

  15. Zůstaňte sami sebou – jste úžasní a jedineční, použijte rady a metody, ale zachovejte si vlastní tvář a nesnažte se napodobit druhé.

Pokud řešíte práci a peníze, osobně doporučuji podle vaší situace následující:

Jiří Vokáč Čmolík – 1 – 2x ročně pořádá Neurorestart peníze – Jirka k tomu přistupuje z pohledu našeho mozku. Máme v sobě zakódované určité programy, které nám neslouží a Jirka ukazuje, jak je přenastavit. Můžete si napsat o ochutnávku z jeho knihy „Mít či nemít peníze“ zde.

Jana Bártíková – jste zaměstnanec a chcete být i nadále, ale rádi byste změnili svého zaměstnavatele? Jana Bártíková má v této oblasti bohaté zkušenosti, jak na straně manažera, tak na straně zaměstnance. Můžete se podívat třeba na záznamy jejích webinářů zde nebo si stánout e-book zdarma.

Katka dělá, co ji baví a naplňuje, je součástí týmu SmartSelling a má ráda upřímnost za všech okolností.

Ráda objevuje svá skrytá zákoutí, překračuje komfortní zóny a předává své zkušenosti dál se záměrem pomoci druhým v nalezení své vlastní jedinečné cesty.

Kromě toho miluje počítače, techniku a nové programy. Návody otevírá až v nouzi nejvyšší :)

Komentáře